fredag 9 mars 2012

Uppfriskande dagar

Jag har skrivit det förr: få blogginlägg betyder att jag är så upptagen att jag inte ens hinner få ur mig några rader här på bloggen.

Några av höjdpunkterna de senaste dagarna för mig har varit:
- att visa huset och berätta om oss för ett gäng kulturchefer från Uganda, Etiopien och Kenya, som var inbjudna av Selam och Svenska institutet
- att möta konstnären Lars Damberg, som ställer ut hos oss just nu, med sitt speciella livsprojekt "Minsta", kolla in filmen där han berättar
- att höra vår egen Ingalill Rydberg läsa högt ur Strindbergs "Tjänstekvinnans son" och lotta ut några ex av "En dåres försvarstal" till intresserade lyssnare mitt under lunchtid på Bibliotek Plattan
- att se hur den stora utställningen "Bortom tid - internationell videokonst nu" tar form inför vernissagen ikväll och morgondagens publika öppning
- och inte minst: att tjuvkika på vår verkligt stora nyhet under våren - öppningen av vårt helt nya digitala konstgalleri "Screen", som gör att du äntligen kan se konst precis när och varifrån du vill. Spana in vår hemsida klockan 12 i morgon!!

Inga kommentarer: